سوم شعبان
خیلی دلم می خواست چند جمله ای برای امام حسین بنویسم و ابراز ارادتی کنم امّاچطوری؟
چطور از کسی بگویم که پدرش علی ،مادرش فاطمه و جدّبزرگوارش رحمة للعالمین-
محمّدمصطفاست-
به قول مولوی اونا مثل خورشیدن،مثل ماه،مثل نور،مثل آب،مثل ماهی..............
ماهیان بحرپاک کبریا ۱
باید دلی به وسعت دریا باشه به لطافت قطره های همون دریا تا قلم به دست بگیره و.......
هیهات !دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
چطور چشم کج بین امثال من که درگیر دنیا ومافیهاست بلندای قامت وجودشان را به تماشا بنشیند؟
کسانی که وجود پاکشون واسطه های بین خداو بنده هاست.یه جا خوندم:
«آدمی استعداد آن را ندارد که بی خدا از خدای برخوردار شود و جمله ی آدمیان استعداد آن را
ندارند که از خدای فیض قبول کنند.پس به ضرورت واسطه هایی می بایست که از نوع آدمیان
باشند.حق تعالی به فضل و کرم خودبعضی از آدمیان را معصوم گردانید و به ذات و صفات و افعال
خود دانا کرد و به دوستی خود برگزید و مقرّب حضرت خود گردانید وبه خلق فرستاد تا خلق را از
خدای خبر کنند و اوامر و نواهی خدا به خلق رسانند و صراط مستقیم به خلق نمایند تا
خلق به امتثال اوامر و اجتناب نواهی مشغول شوند و به تحصیل کمال مشغول باشند2»
«هرکس آنان را ولی امر خود بداند به تحقیق خدا را ولی خود دانسته و کسی که با آنان عداوت
کندبه تحقیق با خدا دشمنی کرده است و آن کس که آنان را دوست بدارد خدا را دوست داشته
است آن کس که به آنان تمسّک جوید به خدا تمسّک جسته .آنان صراط راست و استوار و
گواهان سرای ناپایدار و شفیعان سرای جاویدند......3.»
بزرگواران مهربانی که کردارشان سرمشق فداکاری،پندارشان بهترین راهنمای ایفای وظایف
شرافت و شعارشان اجرای دقایق دین در نهایت شهامت است .
توان من این که روایتی از زندگی حسین بن علی را به مناسبت امروز رونویسی
کنم.باشد که از برکت نام مبارکشان ،نظر لطف بلندشان در حدّ ذره ای به خاک وجودم بنشیندوبر« این بخشودنی بخشایش آید 4».